تولد ۲۳۹ نوزاد در سایه تلاش‌ متخصصان مراکز درمان ناباروری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۲ کد : ۴۵۹۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در سال ۱۴۰۲، در سایه تلاش‌ متخصصان مراکز درمان ناباروری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۲۳۹ نوزاد از پدر و مادری که مشکل ناباروری داشته اند، متولد شده‌اند.
تولد ۲۳۹ نوزاد در سایه تلاش‌ متخصصان مراکز درمان ناباروری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر فریده رنجبران افزود: یک مرکز سطح ۳ دولتی ناباروری؛ واقع در کلینیک پرفسور قوام زاده از سال ۱۴۰۰، یک مرکز سطح ۲ دولتی که در حال جا به جایی به بیمارستان ولیعصر (عج) است از سال ۱۴۰۲ و ۲ مرکز خصوصی سطح ۳ ناباروری واقع در جهاد دانشگاهی و بیمارستان سینا اراک از سال ۱۳۹۹، عهده دار خدمت رسانی به زوجین درگیر ناباروری هستند.
وی با بیان اینکه تک تک پزشکان مرکز درمان ناباروری استان مایه افتخار هستند، افزود: وجود متخصصان مجرب و توانمند درمان ناباروری در استان، موجب شده تا هم استانی‌های ما نیازی به مراجعه به سایر شهرها برای درمان مشکل ناباروری خود، نداشته باشند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: به صورت میانگین بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ زوج در طول یک ماه به این مراکز مراجعه می کنند و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۹۹۲ مراجعه به مراکز درمانی ناباروری تحت پوشش دانشگاه پذیرش و تحت درمان قرار گرفته اند.
دکتر رنجبران با اشاره به اینکه تعداد بالایی از زوجین از استان های همجوار به این مراکز مراجعه می کنند، ابراز داشت: میزان موفقیت دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه بالای ۵۸ درصد بوده و این از بهترین نتایج در بین مراکز ناباروری دولتی و خصوصی در کشور است.
وی تصریح کرد: هزینه‌های درمان در مراکز ناباروری استان تحت پوشش بیمه های پایه بوده که در بخش دولتی ۹۰ درصد و در بخش خصوصی ۷۵ درصد بر عهده سازمان بیمه گر است.
این مقام مسئول با اشاره به خدماتی که در این مرکز ارائه می شود، خاطرنشان ساخت: در مرکز سطح ۲ ناباروری خدماتی مانند: خدمات سرپایی اعم از ویزیت زنان توسط متخصص زنان ناباروری و مشاوره آقایان توسط متخصصین اورولوژی مرد و خدمت تخصصی IUI و همچنین ویزیت طب سنتی ارائه می شود و خدماتی همچون  IUI، IVF، جراحی ناباروری مردان و زنان و ویزیت اورولوژی مردان در مرکز سطح ۳ توسط متخصصین مجرب فلوشیپ ناباروری زنان و آقایان در حال انجام است.

کلید واژه ها: ناباروری درمان ناباروری کمیته درمان ناباروری پرفسور قوام زاده اورولوژی ناباروری زنان و مردان


( ۱ )

نظر شما :